Ο μόνος λόγος που αποφάσισα να δω το Beckett, τη νέα ταινία με πρωταγωνιστή τον John David Washington που ανέβηκε μόλις εχθές στο Netflix, είναι το γεγονός ότι γυρίστηκε στην Ελλάδα και χρηματοδοτήθηκε με 1,5 περίπου εκατ. ευρώ από τη χώρα μας (με απόφαση του 2018 που είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς πολλοί είχαν μιλήσει τότε για ‘πεταμένα λεφτά’). Ήδη από το πρώτο τέταρτο, είχα αρχίσει να δυσανασχετώ με τον αργό ρυθμό, τη βαρετή σκηνοθεσία και τις αδύναμες ερμηνείες. Με δυσκολία άρχισε να σχηματοποιείται μια κάποια ιστορία (πρόκειται υποτίθεται για πολιτικό θρίλερ που τοποθετείται κάπως αόριστα στην περίοδο των πολιτικών αναταράξεων που γέννησε η κρίση), η οποία σερνόταν μεταξύ φωτογενών τοποθεσιών της Ηπείρου (Ζαγοροχώρια, Βοϊδομάτης κ.λπ.) και των θλιβερών, μουντζουρωμένων δρόμων της Αθήνας. Ο πρωταγωνιστής είναι ερμηνευτικά απαράδεκτος (το ότι είσαι γιος του Ντενζελ Ουάσινγκτον δεν σε κάνει αυτομάτως καλό ηθοποιό), οι διάλογοι στερούνται αληθοφάνειας και η όλη προσπάθεια μοιάζει με ερασιτεχνική τηλεταινία που προορίζεται για μεταμεσονύχτια προβολή σε τριτοτέταρτο κανάλι. Σε σημείο που αναρωτιέσαι πραγματικά με ποιο κριτήριο ακριβώς εγκρίθηκε η χρηματοδότηση. Προφανώς και είμαι υπέρ της στήριξης κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών που προβάλουν διεθνώς τη χώρα. Αλλά projects σαν ετούτο αποτελούν δυσφήμιση της Ελλάδας: όχι γιατί δείχνουν μια χώρα πολιτικά ταραγμένη, μια κοινωνία διεφθαρμένη και μια πρωτεύουσα αποκρουστικά άσχημη (όλα αυτά ισχύουν σε μεγάλο βαθμό), αλλά γιατί το κάνουν με τον πιο αποτυχημένο, βαρετό και άτεχνο τρόπο. Ναι, πεταμένα λεφτά.
Το φανταζόμουν αλλά τέτοια χάλια δεν τα περίμενα! Δεν την έχω δει και αν θα το κάνω είναι για να δω για λίγο το γιο του Ντένζελ Ουάσιγκτον ο οποίος ήταν μέγας! Κατά τα λοιπά και για τη χρηματοδότηση οποιουδήποτε σκουπιδιού με ανύπαρκτα κριτήρια είμαι απολύτως σύμφωνη μαζί σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή