Ο Lionel Messi και ο Cristiano Ronaldo λύνουν τις "διαφορές" τους με μία παρτίδα σκάκι. Η νέα καμπάνια της Louis Vuitton έρχεται μερικές μόνο ώρες πριν την έναρξη του πλέον αμφιλεγόμενου Παγκόσμιου Κυπέλλου όλων των εποχών που διεξάγεται στο Κατάρ. Οι κατηγορίες περί του τρόπου ανάληψης της διοργάνωσης, οι αντιδράσεις για την καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι επικρίσεις περί της εργατικής νομοθεσίας, οι διαμαρτυρίες για τις θεοκρατικού τύπου ανελευθερίες, δεν υπήρξαν ικανές να αναχαιτίσουν την ισχύ των πετροδόλαρων. Τα εντυπωσιακά γήπεδα, τα υπερπολυτελή ξενοδοχεία, τα πανάκριβα εμπορικά κέντρα και οι υπερσύγχρονες υποδομές περιμένουν να υποδεχτούν ουχί μόνο τους ποδοσφαιριστές, αλλά και πολιτικούς από όλον τον κόσμο και κάμποσους επισκέπτες. Μέσω της τηλεοπτικής κάλυψης, η απαστράπτουσα χλιδή θα διεισδύσει στα σπίτια πολλών εκατομμυρίων θεατών, προσφέροντάς τους ποδοσφαιρικό θέαμα, αλλά και ένα ακόμα μάθημα για τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος. Για το ποιοι είναι οι όροι του παιχνιδιού και πώς πρέπει κανείς να το παίξει για να διεκδικήσει το τρόπαιο.
Η διαφήμιση τιτλοφορείται "Victory is a state of mind". Ο Lionel Messi και ο Christiano Ronaldo έχουν τοποθετήσει το σκάκι τους πάνω στα πανάκριβα προϊόντα της Louis Vuitton. Κοιτάζοντας τις εκφράσεις των προσώπων τους, σχεδόν πείθεσαι πως το παιχνίδι που παίζουν είναι εγκεφαλικό. Η σκηνή παραπέμπει σε επική σύγκρουση γιγάντων. Του Anatoly Karpov εναντίον του Garry Kasparov. Του Wilhelm Steinitz εναντίον του Mikhail Chigorin. Του Jose Capablanca εναντίον του Emanuel Lasker. Ίσως οι συνεισμοί σου να σε πηγαίνουν παραπέρα, σε κείνη την εμβληματική σκηνή με τον ιππότη και τον θάνατο στην Έβδομη Σφραγίδα του Μπέργκμαν. Ή να χάνεσαι στους ονειρώδεις ανεμόμυλους του μυαλού με την παρτίδα ανάμεσα στον Steve McQueen και τη Faye Dunaway στην Υπόθεση Thomas Crown. Αλλά όσες αφηγήσεις κι αν κεντήσεις πάνω της για να την νοηματοδοτήσεις, όσες αρετές κι αν αναγνωρίσεις στην εξαιρετική φωτογραφική ματιά της Annie Leibovitz, όσες διαπιστώσεις κι αν κάνεις παρακολουθώντας τις εικόνες από το Κατάρ, η διαφήμιση της Louis Vuitton παραμένει αφοπλιστικά δηλωτική των προθέσεών της. Το παιχνίδι εικονογραφείται με όρους ισχύος. Και η ιστορία γράφεται από τους θριαμβευτές της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου